No 15. februāra līdz 3. aprīlim jāiesniedz valsts amatpersonu deklarācijas par 2016. gadu

Valsts ieņēmumu dienests (turpmāk – VID) atgādina, ka saskaņā ar likumā „Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” noteikto valsts amatpersonām kārtējās valsts amatpersonu deklarācijas par 2016. gadu jāiesniedz VID elektroniskajā deklarēšanas sistēmā (turpmāk – EDS) no 2017. gada 15. februāra līdz 3. aprīlim ieskaitot.

Ja gadījumā ir nozaudēts VID piešķirtais EDS identifikators un parole, to vairs nav nepieciešams atjaunot, lai iesniegtu valsts amatpersonas deklarāciju vai jebkuru citu dokumentu EDS. Dokumentu iesniegšana arī vairs nav jāapliecina ar VID e-paraksta datni.

Atgādinām, ka jau kopš pagājušā gada valsts amatpersonām valsts amatpersonas deklarācijā ir jānorāda arī šāda informācija:

-           ja tā Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas likuma izpratnē ir patiesā labuma guvējs no citai personai piederošas vai pārvaldīšanā nodotas lietas vai tās daļas,

-           par to, vai ir veiktas iemaksas privātajos pensiju fondos un dzīvības apdrošināšanas iemaksas.

Turpinot vienkāršot deklarācijas aizpildīšanu, tajā automātiski var iegūt datus no VID rīcībā esošās informācijas par amatpersonas papildus ieņemamajiem amatiem. Visa cita deklarācijā norādāmā informācija ir identiska pagājušajā gadā norādāmajai informācijai.

 

Papildus informējam, ka deklarācijas Publicējamā un Nepublicējamā daļā ir sadaļa “Cita informācija”, kur ir iespējams norādīt informāciju, kas pēc deklarācijas iesniedzēja ieskatiem sniedz pilnīgāku priekšstatu par valsts amatpersonas mantiskā stāvokļa izmaiņām deklarēšanas periodā. 

 

 

Tāpat atgādinām, ka pēc attiecīgās deklarācijas sadaļas atvēršanas tajā iespējams iegūt informāciju, kas par minēto personu pieejama dažādās valsts informācijas sistēmās un ir nepieciešama deklarācijas aizpildīšanai (par īpašumā vai kopīpašumā esošiem nekustamajiem īpašumiem, kas reģistrēti zemesgrāmatā; par valdījumā vai lietošanā esošajiem nekustamajiem īpašumiem, kuri reģistrēti Valsts zemes dienesta pārziņā esošā valsts informācijas sistēmā "Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēma"; par īpašumā vai valdījumā esošiem transportlīdzekļiem, kuri reģistrēti VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija” pārziņā esošā valsts informācijas sistēmā “Transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrs”; par gūtajiem ienākumiem, kas deklarēti VID, un dati (vārds, uzvārds, radniecība) par laulāto, vecākiem, brāļiem, māsām un bērniem, kas pieejami Iedzīvotāju reģistrā, kā arī informāciju par papildus ieņemamajiem amatiem no VID rīcībā esošiem datiem.

Precizēt jau iesniegtās deklarācijas var, rakstveidā vēršoties VID un pamatojot precizējumus, ne vēlāk kā mēneša laikā pēc deklarācijas publiskojamās daļas publiskošanas elektroniskā veidā VID mājaslapā esošajā publiskojamo datu bāzē.

Plašāka informācija par to, kas ir valsts amatpersonas, amatpersonu deklarācijas iesniegšanas kārtība un termiņi, kā arī uzskatāms metodiskais un informatīvais materiāls (ar vizuālu palīginformāciju) par valsts amatpersonu deklarāciju iesniegšanu pieejams VID mājaslapas sadaļā “Privātpersonām/Valsts amatpersonām”.

Jautājumu vai neskaidrību gadījumā aicinām valsts amatpersonas konsultēties klātienē pie VID Nodokļu pārvaldes Valsts amatpersonu datu administrēšanas daļas speciālistiem vai arī zvanīt uz VID Informatīvo tālruni 67120000, izvēloties 4.tematu "Informācija valsts amatpersonām”. Tāpat VID mājaslapas sadaļā "Kontakti” ir iespējams pieteikties padziļinātai konsultācijai noteiktā vietā un laikā, izvēloties tematu "Jautājums par valsts amatpersonas deklarāciju”.

 

 

Informāciju sagatavoja:

 

Evita Teice-Mamaja

VID Sabiedrisko attiecību daļa

tālr. 67122668, 26351438

e-pasts: komunikacija@vid.gov.lv 

 


« Atgriezties pie rakstiem